مجموعه تجاری، اداری، فرهنگی سعدی شیراز

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهید بهشتی
  • نویسنده مصطفی بردبار
  • استاد راهنما کامران سمیعی
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1375
چکیده

شهر شیراز با جمعیتی معادل 1700000 نفر و وسعت 14619 هکتار با آب و هوای گرم و خشک بعنوان مرکز استان فارس در بخش جنوبی کشور قرار گرفته است . مقبره سعدی شاعر نامدار ایرانی در سمت شمالشرقی شهر شیراز است . از آنجا که ساخت و ساز بی رویه در اطراف مقبره سعدی چهره آنجا را تحت تاثیر قرار داده است ، سازمانهای ذیربطی مانند استانداری فارس و سازمان مسکن و شهرسازی استان تصمیم بر اجرای طرحی که بتواند این معضل را برطرف نماید گرفتند و طی تصمیمات اتخاذ شده بخشی از ساختمانهای مسکونی که در سمت شرقی مقبره قرار گرفته اند جزء سایت طرح مورد نظر می باشندو رساله حاضر تحت عنوان مجموعه تجاری، اداری، فرهنگی سعدی شیراز، با توجه به نقطه نظرات فوق تهیه و تدوین شده است که ذیلا" در بخشهای مختلف معرفی می گردد. مجموعه تجاری، اداری، فرهنگی سعدی در زمینی به مساحت 62000 مترمربع و با زیربناء 13000 مترمربع با فاصله ای اندک در سمت شرقی مقبره سعدی طراحی شده است . هدف از طراحی این پروژه همانگونه که گفته شد تغییر و ساماندهی در ساختار و بافت اطراف مقبره و تامین نیازهای مردم محلی و بازدیدکنندگان از مقبره در زمینه های مرتبط با آن می باشد که با توجه باینکه این مقبره مورد نظر و بازدید توریستهای بسیاری قرار می گیرد، اجراء این طرح بسیار حائز اهمیت است .

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

مجموعه توریستی تفریحی فهندژ سعدی شیراز

به منظور طراحی منظر کوهستان فهندژسعدی، با توجه به جایگاه فرهنگی و تاریخی شهر شیراز، در پیمایش گام های این پژوهش ابتدا به شناخت چیستی و چرایی مجموعه های گردشگری، بررسی تجارب موجود، شناخت و تحلیل بستر طراحی و در ادامه به تدوین انگاره هایی برای بستر فهندژ سعدی پرداخته شده است.

15 صفحه اول

نقش سعدی در نام‌آوری شیراز

با آنکه نام شیراز به عنوان یکی از شهرهای مهم ایران از سده‌های گذشته در بسیاری از متون تاریخی و ادبی مختلف آمده است، اما تا پیش از ظهور شیخ اجل سعدی، ترجیح چندانی بر سایر شهرهای ایران ندارد و همانند شهرهایی چون تبریز و طوس و یزد و اصفهان و بخاراست. اما از زمانی که سعدی در قرن هفتم به قدم از شیراز می‌رود و به سر بازمی‌گردد و خاک شیراز و آب رکن‌آباد دست از دامنش برنمی‌دارند و خوشی و تفرّج نوروز شیر...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهید بهشتی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023